onsdag 17. april 2013

Et kredittkort nedbetalt.

Etter at jeg betalte ned det siste av mine forbrukslån har jeg tatt fatt på kredittkortene. Jeg har en liste over kredittkort der jeg har bestemt i hvilken rekkefølge de skal nedbetales. De dyreste kortene har høyeste prioritet. For kort med lik rente betaler jeg ned det kortet med minst saldo først. I går klarte jeg å presse saldoen ned i null på det dyreste kortet. Penger jeg trenger til å betale regninger setter jeg inn på korte og betaler regningene direkte fra kortet. Det gjør jeg fordi renten på kortet har en rente som er mye høyere enn det jeg får på lønnskontoen. Det er dermed meningsløst å la pengene stå på lønnskontoen fra lønningsdag til regningene skal betales. Jeg må derfor bruke av kredittkortet til å betale regninger. Men så lenge saldoen blir redusert hver måned så går det rette veien. Det er uansett bra at jeg nå klarer å betale ned hele saldoen hver måned. Det tar nok enda noen måneder før jeg er kommet dit at kortet er i null ved månedsslutt. Når jeg kommer dit går jeg løs å neste kort.

Bli kvitt kredittkortgjeld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar